Παρασκευή 29 Ιανουαρίου 2010

DSL και Υπογραφές

Εχω νεότερα για το θέμα της εγκατάστασης DSL υποδομής στη Νεστάνη!

Μέχρι τώρα, πίστευα ότι είναι θέμα γραμμών. Οτι πρέπει δηλαδή να σκαφτεί ο δρόμος και να περάσουν γραμμές από την Τρίπολη μέχρι το χωριό. Προχθές, όμως μίλησα με τεχνικό του ΟΤΕ ο οποίος φυσικά ήξερε, και με διαφώτισε πλήρως!

Αγαπητοί μου φίλοι και συμπατριώτες, το DSL είναι θέμα του να εγκατασταθεί ένα μηχάνημα, το οποίο επειδή φυσικά έχει ένα κόστος, απαιτείται η συγκέντρωση 20-30 υπογραφών, η κατάθεσή τους στο Δημαρχείο και αρκεί μετά ο Δήμαρχος να το προωθήσει στον ΟΤΕ!! Δεν χρειάζεται κάποια άλλη υποδομή ή νέες γραμμές.

Δεν ξέρω τις "δυνάμεις" μας στο χωριό. Θεωρώ όμως ότι δεν πρέπει να είναι δύσκολο να μαζευτούμε 30 άνθρωποι. Ο αγώνας για τη συλλογή των υπογραφών ξεκινάει. Μπορείτε να αφήνετε σχόλια σε αυτό το blog με το όνομα και το τηλέφωνό σας ή να με παίρνετε τηλέφωνο.

Αντε να δούμε!

Κυριακή 3 Ιανουαρίου 2010

2010 !

Εύχομαι σε όλους τους φίλους, συγγενείς και συμπατριώτες ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ, ευλογημένη. Προπάντων εύχομαι Υγεία και Ειρήνη σε όλο τον κόσμο.

Από τις παραμονές των Χριστουγέννων έχω εγκατασταθεί οικογενειακώς στο χωριό. Ποτέ δεν με τράβηξαν οι γιορτές στη πόλη ή καλύτερα, τις βαρέθηκα. Χριστούγεννα και Πάσχα στο χωριό, μαζί με τον παπού και τη γιαγιά, είναι νομίζω ότι καλύτερο μπορεί να κάνει κανείς τις άγιες αυτές ημέρες.

Χιόνια, ούτε κατά διάνοια, νοτιάδες και καμμια βροχή, δεν είναι κι ότι καλύτερο φέτος. Ηδη θερίζουμε ότι σπείραμε στο περιβάλλον...

Οσο για το internet, μια χαρά κάνω τη δουλειά μου με την πρόσβαση μέσω USB Stick 3G της Wind. Τελικά όλα είναι (δυστυχώς) θέμα χρημάτων...

Ας ελπίσουμε το 2010 να γίνει κάτι και μ' αυτό το θέμα!

Τετάρτη 2 Δεκεμβρίου 2009

Η εφημερίδα ΝΕΣΤΑΝΗ, κινδυνεύει


Δυστυχώς τα νέα είναι άσχημα: Η εφημερίδα ΝΕΣΤΑΝΗ, κινδυνεύει να κλείσει! Ελάχιστοι είναι συνεπείς και πληρώνουν τη συνδρομή τους.

Τα έξοδα είναι πολλά και πλέον δεν "βγαίνει". Επί 25 συναπτά "ιστορικά" χρόνια η φωνή του χωριού μεταδίδει τα νέα του σε Αμερική, Αυστραλία, Καναδά και στο εσωτερικό. Είναι κρίμα...

ΚΑΝΩ ύστατη έκκληση στους απανταχού συμπατριώτες μας να στείλουν ΑΜΕΣΑ τη συνδρομή τους.

Internet στη Νεστάνη (πάλι)


Το αίσχος συνεχίζεται... ΔΗΜΟΣ ΜΑΝΤΙΝΕΙΑΣ, το απόλυτο σκοτάδι. Τελικά, μέσα στην απελπισία μου, αποφάσισα να χαραμίσω άλλα 20€ τον μήνα για να μπορέσω να έχω μια στοιχειώδη πρόσβαση στο internet, όταν πηγαίνω στο (υποβαθμισμένο) χωριό μας.
ΠΟΙΑ ΛΥΣΗ ΒΡΗΚΑ; Θα σας πω...

Κατ' αρχάς το δορυφορικό internet αποκλείστηκε, διότι είναι πανάκριβο και δεν συμφέρει ακόμα να το χρησιμοποείς ούτε κι αν είσαι "μέσα" όλο το 24ωρο.. Μια λύση λοιπόν πρόβαλλε: ΠΡΟΣΒΑΣΗ μέσω του 3G δικτύου της κινητής τηλεφωνίας. Και δείτε τι γίνεται! Ο "γίγας" ΟΤΕ δεν έχει 3Gκάλυψη στη Νεστάνη! Δεν φτάνει που δεν μπορεί να σκάψει 13 χιλιόμετρα και να δώσει internet στην περιοχή, δεν μπορεί να στήσει και μια κεραία της προκοπής!

Στράφηκα λοιπόν στην Tellas. Ο πολύ ευγενικός Γιώργος στο κατάστημα της WIND μου έδωσε μια SIM card και διαπίστωσα ότι η WIND έχει "καμπάνα" σήμα 3G στη Νεστάνη! Αρα με ένα USB stick θα μποτούσα να έχω πρόσβαση! Στη Νεστάνη βρίσκομαι τα Σαβ/κα, τις γιορτές και αρκετά το καλοκαίρι. Αγόρασα λοιπόν ένα πρόγραμμα, το ADSM CLOCK 30, με το οποίο μπορώ να μπαίνω στο δίκτυο 30 ώρες τον μήνα με ταχύτητες που μπορεί να φτάσουν το 1,2Mbit. Οταν το δοκίμασα διαπίστωσα τα εξής:

1. Το 3G είναι ασταθές. Ενα μέτρο πιο πέρα, μπορεί να υπάρχει καλύτερο σήμα (μέσα στο σπίτι εννοώ, διότι στο μπαλκόνι είναι "καμπάνα"). Σέρφαρα αξιοπρεπώς, έκανα update στα Windows χωρίς πρόβλημα! Και βέβαια, σερφάρεις στο σπίτι, στο μπαλκόνι, στο ...χωράφι!
2. Για να δείς βίντεο όμως, καλύτερα ξεχάστε το. Αυτό βέβαια δεν είναι πρόβλημα για έναν επισκέπτη..
3. Ετσι με το laptop και το USB stick, έχω πρόσβαση από παντού! Διακοπές, ταξίδια, Αγιο Ορος, αρκεί βέβαια να υπάρχει 3G κάλυψη! Μεγάλη υπόθεση!
4. Υπάρχει και σύνδεση με απεριόριστο χρόνο, κατέβασμα μέχρι 40 GB / μήνα και κόστος 50€ το μήνα, αλλά ο καθένας μπορεί να βρεί κάτι ανάλογο με τις ανάγκες του (και το πορτοοφόλι του)
5. Οι σχετικά χαμηλές αυτές ταχύτητες (είπα ότι έφτασα το 1,2 Mbit), ισχύουν για την Νεστάνη και την Τρίπολη. Στην Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Πάτρα, φτάνουν (λένε) τα 7MBit!!!
Αυτό θα το δώ όταν το Σάββατο πάω στην Αθήνα σε ένα συνέδριο με το laptop μου και το στικάκι.. Και θα σας ενημερώσω.

Τετάρτη 11 Νοεμβρίου 2009

Γράμμα στο ιατρικό περιοδικό INTERNATIONAL JOURNAL OF DERMATOLOGY

Σήμερα έστειλα ένα γράμμα στο έγκυρο δερματολογικό περιοδικό της Διεθνούς Εταιρείας Δερματολογίας, που αφορούσε μια αναφορά του σε ένα δερματολογικό συνέδριο που έλαβε χώρα στα Σκόπια. H ¨Μακεδονία" ...πήγαινε κι ερχόταν στο άρθρο και θεώρησα σκόπιμο, να ταράξω λίγο τα νερά. Ετσι τους έστειλα το παρακάτω γράμμα :


To the Editor:

In the last issue of IJD, I read the interesting report of Dr R. Schwartz (1), entitled “4th Congress of the Macedonian Dermatovenereology Society, Ohrid, September 23-26, 2009”. I have to admit, that, although the article was very informative, I was unpleasantly surprised to see the use of the Hellenic name “Macedonia” as representative of the country FYROM. I want to explain this shortly, in deference to your valuable time and space.

You might already know that Macedonia and its people Macedonians were of Greek origin from the first moment they appeared in the history, many centuries BC. Alexander A’ used to say with pride that he was a descendant of ARGOS, an ancient Hellenic city in the Peloponnese. King Filippos and his son Alexander the Great, united the Hellenic cities in response to a threat from Persia. After that, Alexander began his great journey to the Far East, spreading Hellenic civilization to the current day Pakistan and the Indus River.

On the other hand, people of Skopje, are Slavs who invaded the Balkans in the 6th
century AD. Tito, in 1946, gave the name Macedonia to the people of a province named Vardar Banovina or Vardarska Banovina, for political reasons. In the province the people were a racial mix of Bulgarians, Serbians, Greeks, Romas and Albanians. For their own reasons they proclaim themselves the descendants of ancient Macedonians and of ...Alexander the Great! This claim has provoked reactions on the part of Hellas, especially because it goes along with provocative
statements, which have to do with “Aegean Macedonia” (in other words with Northern Hellas).

The United Nations have issued statement # 817 (1993) (2) by which this country is to be referred to as FYROM (Former Yugoslav Republic of Macedonia). Personally, I don’t agree with this name either because Slavs have nothing in common with Ancient Macedonia, however I respect the UN’s resolution and I refer to it as FYROM.

Until Hellas and Skopje resolve the issue of the official name of this State, a prestigious journal like IJD should refer to the State as FYROM, as officially recognized by the UN (albeit temporary).

I would like to end my letter by quoting Alexander the Great in Herodotus (The Histories, 9.45): "Men of Athens... Had I not greatly at heart the common welfare of Hellas I should not have come to tell you; but I am myself Hellene by descent, and I would not willingly see Hellas exchange freedom for slavery.... If you prosper in this war, forget not to do something for my freedom; consider the risk I have run, out of zeal for the Hellenic cause, to acquaint you with what Mardonius intends, and to save you from being surprised by the barbarians. I am Alexander of Macedon."


References
1. Robert A. Schwartz. 4th Congress of the Macedonian Dermatovenereology Society,
Ohrid, September 23-26, 2009. Int J Dermatol, 2009, 48, 1271-1273.
2. United Nations Security Council Resolution 817, 7 April 1993,
(http://www.nato.int/ifor/un/u930407a.htm )

Να δούμε τι θα μου απαντήσουν !


UPDATE 11-02-2010: ΘΑΥΜΑΣΤΕ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ !!!!. Δεκτές προσφορές ανταπαντήσεων!

09-Feb-2010

Dear Dr. Verros:

I write you in regards to manuscript # IJD-2009-1294 entitled "Official name of "Macedonia"" which you submitted to the International Journal of Dermatology.

In view of the criticisms of the reviewer(s) found at the bottom of this letter, your manuscript has been denied publication in the International Journal of Dermatology.

Thank you for considering the International Journal of Dermatology for the publication of your research. I hope the outcome of this specific submission will not discourage you from the submission of future manuscripts.

Sincerely,
Dr. Lawrence Gibson
Editor in Chief, International Journal of Dermatology
IJDermatol@mayo.edu


Reviewer(s)' Comments to Author:

Referee: 1
Comments to the Author
This Letter is an interesting one evoking Balkan antipathy. The official name of the country is the Republic of Macedonia.(ΜΠΑ; ΑΠΟ ΠΟΤΕ;) Greece successfully blocked its admission to the United Nations under its official name. I don't believe the nature of this letter belongs in the IJD.

Referee: 2
Comments to the Author
I happen to think that whoever did the former report was right in using the name of Macedonia as this is what is used by those that organized the meeting. Everybody refers to the USA as "United States of America" although one might easily argue that this is a very incorrect name because the United States is only a relatively small part of the continent. There are many other "United States" in America, namely (among others) México and Brazil and the latter is much bigger than the US. Yet usage is king.

Κυριακή 20 Σεπτεμβρίου 2009

Σκουπιδαριό...



Ολο τον Αύγουστο έκανα καθημερινά ποδήλατο και έφτανα μέχρι τη Μηλιά. Το σκουπιδαριό μου έκανε εντύπωση και το φωτογράφησα.
Δυστυχώς εχασα τις φωτο από τους κάδους της Μηλιάς, ειδικά ο πρώτος που συναντάμε μπαίνοντας από τον δρόμο της Νεστάνης. Αν τις βρω, θα τις αναρτήσω,
Προς το παρόν βολευτείτε από την εικόνα που αντικρύζουμε μπαίνοντας στο χωριό.
Αφιερωμένες στη Δημοτική αρχή (αλλά και στους ασυνείδητους... Ξέρουν αυτοί.)

Τρίτη 25 Αυγούστου 2009

Ηταν ο Κολοκοτρώνης ...φιλομουσουλμάνος;

Στο τελευταίο τεύχος της εφημερίδας ΝΕΣΤΑΝΗ, δημοσίευσα μια επιστολή - απάντηση σε ωραιότατο (γενικώς) άρθρο του φίλου μου Νίκου Λιάπη που αναφερότανε στην Επανάσταση του 1821. Την αναδημοσιεύω αυτούσια εδώ:

Τρίπολη, 05 Μαΐου 2009

Αγαπητοί Εκδότες της εφημ. «ΝΕΣΤΑΝΗ»,

Διάβασα στο προηγούμενο φύλλο με ενδιαφέρον το άρθρο «ΕΘΝΙΚΕΣ ΜΝΗΜΕΣ» του φίλου μου Νίκου Λιάπη. Αξιόλογο, μόνο που σε ένα σημείο έχω κάποιες ενστάσεις. Θεώρησα απαραίτητο να παρέμβω θεωρώντας ότι θα υπερασπιστώ την ιστορική αλήθεια αλλά και ότι θα συμβάλλω στην αποτροπή πιθανής δημιουργίας εσφαλμένων εντυπώσεων από κάποιος από τους αναγνώστες σας.

Αναφέρομαι ιδιαίτερα στο σημείο που λέει: «…τους Τούρκους τους πολέμησαν όλοι οι καταπιεσμένοι, ανεξαρτήτως δόγματος και εθνικότητας, ακόμα και μουσουλμάνοι εναντιώθηκαν στους Τούρκους, πχ ο Οδυσσέας Ανδρούτσος, όπως επίσης πολλοί Αρβανίτες όπως ο Μιαούλης και η Μπουμπουλίνα, ανάμεσά τους και ο δεδηλωμένος φιλοαρβανίτης και φιλομουσουλμάνος Θεόδωρος Κολοκοτρώνης…»

Πιστεύω, ότι, αναφέροντας συνεχώς ότι μεγάλες μορφές της Επανάστασης ήταν Αρβανίτες, πολλοί αναγνώστες μπορεί να …σκανδαλιστούν, νομίζοντας ότι την επανάσταση την έκαναν …Αλβανοί! Άλλο όμως εννούμε με τον όρο Αρβανίτες και άλλο με τον όρο Αλβανοί. Οι Αρβανίτες ήταν ΕΛΛΗΝΕΣ της Β. Ηπείρου που ομιλούσαν κυρίως τα αρβανίτικα (παραφθορά της αλβανικής) αλλά και τα ελληνικά, ήσαν δίγλωσσοι δηλαδή και ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να τονίζουμε ότι οι Μιαούλης και Μπουμπουλίνα ήταν αρβανίτες, διότι προκαλούμε σύγχυση στον κόσμο, τις πονηρές μέρες που διανύουμε. Αν είναι έτσι, τότε να λέμε συνεχώς για τον πελοποννήσιο Κολοκοτρώνη και τον ρουμελιώτη Καραϊσκάκη, κλπ. Αλβανοί ήσαν οι λεγόμενοι ΤΟΥΡΚΑΛΒΑΝΟΙ και οι οποίοι ως είναι γνωστόν μας πολέμησαν σκληρά στο πλάϊ των Τούρκων. Εντάξει, καλός είναι ο Ραφαηλίδης, αλλά όχι και αλάθητος.. Έχει εξιστορήσει ωραία την «κωμικοτραγική» ιστορία μας, αλλά έχει διατυπώσει και «κωμικοτραγικές» υπερβολές.

Τα περί Κολοκοτρώνη, τα έχω βρεί μόνο στον Ραφαηλίδη πουθενά αλλού. Ο Κολοκοτρώνης, ήταν δίγλωσσος. Οι περισσότεροι Ελληνες ήσαν δίγλωσσοι τότε αλλά για διάφορους λόγους: από ανάγκη, διαφορετικά δεν θα μπορούσαν να συνεννοηθούν εύκολα αλλά και για λόγους επιβίωσης. Τα αρβανίτικα ήσαν εύκολα, χωρίς ιδιαίτερη γραμματική και βόλευαν τον ταλαιπωρημένο Ελληνα. Τα μάθαιναν επίσης οι Ελληνες και για λόγους προστασίας και επιβίωσης, διότι οι Τούρκοι όταν άκουγαν αρβανίτικα ..ησύχαζαν, ενώ σκύλιαζαν όταν άκουγαν ελληνικά (Σ. Καργάκος). Ο Γέρος μπορεί να ήταν φιλοαρβανίτης, σε καμμιά περίπτωση όμως δεν μπορεί να θεωρηθεί «φιλοΤουρκαλβανός».

Πάμε τώρα και στον Οδυσσέα Ανδρούτσο: Ο Ανδρούτσος ούτε Αρβανίτης ήταν, ούτε τα αρβανίτικα είχε ως μητρική γλώσσα (τα έμαθε όντας στην υπηρεσία του Αλή Πασά), ούτε μουσουλμάνος ήταν (είχε προσχωρήσει στους Μπεκτατσήδες, επιφανειακά όπως θα δούμε παρακάτω, για να αναδειχθεί ευκολότερα σε θέσεις εξουσίας). O George Finlay, από τους σημαντικότερους ξένους ιστορικούς της Επανάστασης μας δίνει μια πληροφορία η οποία έχει τεράστια αξία επειδή ο ίδιος είχε μείνει μαζί με τον Οδυσσέα στο άντρο του για 2-3 μήνες. Πιστεύω ότι ένας μη Έλληνας ιστορικός είναι καταλληλότερος για να μας διαφωτίσει σ’αυτό το ερώτημα (δηλ. της καταγωγής του Ανδρούτσου). Και να τι μας λέει o Finlay στο σημείο που αναφέρεται στη δολοφονία του Οδυσσέα από τον πρώην πρωτοπαλλίκαρό του, τον Γκούρα μεσα στη φυλακή στην Ακρόπολη που τον είχχαν αιχμάλωτο): «…Μετά τον φόνο το πτώμα του πετάχτηκε από το Φραγκόπυργο στη νότια πλευρά των Προπυλαίων, ώστε να δώσει την εντύπωση ότι σκοτώθηκε στην προσπάθειά του να δραπετεύσει. Έτσι ένας από τους έξυπνους Έλληνες αρχηγούς έπεσε θύμα της πολιτικής ενός Αρβανίτη (Γκούρας) στρατιώτη που ο ίδιος τον είχε ανεβάσει στην ιεραρχία…» (Πηγή: History of the Greek Revolution V2, George Finlay, 94).
Διαβάζουμε στο βιβλίο του Μπάμπη Αννινου «Η Απολογία του Οδυσσέα» του 1925 (αλλά και στη Wikipedia βρίσκουμε αρκετά από αυτά): Ο πατέρας του ήταν ο Οπλαρχηγός Ανδρέας Βερούσης ή Ανδρούτσος. Ο πατέρας του καταγόταν από Αταλάντη. Ηταν κλέφτης-θρύλος της Ρούμελης, που αφιέρωσε τη ζωή του στον πόλεμο εναντίον των Τούρκων. Υπήρξε φίλος του Αλή Πασά. Η μητέρα του Ακριβή Τσαρλαμπά από την Πρέβεζα τον ΒΑΦΤΙΣΕ περί το 1974 στην Ιθάκη στο ναό του Αγίου Νικολάου. Ανάδοχοί του ήταν η εκεί διαμένουσα Μαρία, χήρα του Λάμπρου Κατσώνη (!) και ο Ιθακήσιος Ιωάννης Ζαβός. (Δεν μου φαίνεται πολύ μουσουλμανικό έθιμο αυτό..). Κατόπιν ήρθε με τον γιό της στα Γιάννενα για να του δώσει ανάλογη μόρφωση. Το 1803 βρέθηκε στην αυλή του Αλή Πασά. Εκείνη την εποχή, το σαράϊ του αποτελούσε το κέντρο της ζωής στα Γιάννενα. Από εκεί βγαίνανε και ευνοούμενοί του αλλά και μεγάλοι καπεταναίοι, αφού αποτελούσε σχολή πολιτικής και στρατιωτικής παιδείας. Η μάνα του, τον έγραψε στα Τάγματα των μπεκτασήδων δερβίσηδων. Οι μπεκτασήδες αποτελούσαν ένα ανεξίθρησκο τάγμα όπου ο καθένας μπορούσε να μαθητεύσει μαζί τους, χωρίς να είναι αναγκασμένος να ασπασθεί τον Μωαμεθανισμό. Αυτό ΥΠΗΡΞΕ ΜΙΑ ΑΦΟΡΜΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΕΤΕΠΕΙΤΑ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥΣ ΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΗΣΟΥΝ ΤΟΝ ΟΔΥΣΣΕΑ ΓΙΑ ΤΟΥΡΚΙΣΜΟ. Ο Οδυσσέας μορφώθηκε, καλλιέργησε τα Ελληνικά του και έμαθε επίσης (όπως όλοι) Αρβανίτικα αλλά και Ιταλικά. Διδάσκαλός του υπήρξε ο διάσημος Ψαλλίδας που τον έκανε να αποκτήσει φωτισμένη συνείδηση του Ελληνισμού. Το 1818 μυήθηκε στη Φιλική Εταιρεία και το 1819 διορίστηκε δερβέναγας στην ανατολική Στερεά.
Η μεγαλύτερη απόδειξη όμως για την μεγάλη πίστη του στην Ορθοδοξία, αποτελούν τα ίδια του τα γραπτά! Παραθέτω αμέσως 3 αποσπάσματα από την επιστολή του Οδυσσέα που έστειλε στις 22 Μαρτίου 1822 στους Γαλαξιδιώτες:
«Ηγαπημένοι μου Γαλαξιδιώτες,
Ητανε φαίνεται από τον Θεό γραμμένο, ν’ αδράξωμε τα άρματα μίαν ημέρα και να χυθούμε καταπάνου στους τυρράνους μας….
….δεν τηράτε που τίποτα δεν μας απόμεινε; αι εκκλησίαις μας γενήκανε τζαμία και αχούρια των Τουρκών….
….Ο Θεός μας έδωσε χέρια και γνώση και νού. Ας ρωτήσουμε την καρδιά μας και ότι μας απαντυχαίνει ας το βάλωμεν γρήγορα σε πράξιν και ας είμεθα αδέρφια, βέβαιοι, πως ο Χριστός μας ο πολυαγαπημένος, θα βάλει το χέρι πάνω μας…»
Νομίζω ότι μεγαλύτερη απόδειξη ότι ο Οδυσσέας δεν ήταν μουσουλμάνος, από αυτή την επιστολή, δεν υπάρχει.

Τέλος για τον Καποδίστρια: Ο Ιωάννης Καποδίστριας και η οικογένειά του ήσαν ΕΛΛΗΝΕΣ 100%. Ο πατέρας του κόμης Αντώνιος Μαρία Καποδίστριας (1741-1819) ήταν πολιτικός. Γεννήθηκε στην Κέρκυρα και καταγόταν από την αρχοντική Κερκυραϊκή οικογένεια Καποδίστρια. Μαθήτευσε κοντά στον Νικηφόρο Θεοτόκη και στη συνέχεια σπούδασε νομικά στην Πάδοβα. Επέστρεψε στην Κέρκυρα και αναμείχθηκε με την πολιτική. Η μητέρα του ήταν η Διαμαντίνα Γονέμη, κόρη αριστοκρατικής οικογένειας, και είχε τέσσερα παιδιά, τον Βιάρο, τον Ιωάννη Καποδίστρια, τον Αυγουστίνο και τον Γεώργιο Καποδίστρια. Οι ρίζες της οικογένειας πάντως ξεκινάνε από το 1606. Οι πρώτοι ευγενείς πρόγονοι καταγόταν από οικογένεια ευγενών από το ακρωτήριο Ιστρία (Capo d' Istria) της Αδριατικής, το σημερινό λιμάνι του Koper στη Σλοβενία. Ένας από τους πρόγονούς του είχε λάβει τον τίτλο του Κόμη (comte) από τον Δούκα της Σαβοΐας Κάρολο Εμμανουήλ ΙΙ (Charles Emmanuel II). Προφανώς εγκαταστάθηκαν στην Κέρκυρα μετά την Αδριατική. Καμία σχέση με Ιταλία λοιπόν ο Καποδίστριας.

Καταλήγοντας, θα ήθελα να τονίσω, ότι η αναφορά σε μουσουλμάνους πολεμιστές, αρβανίτες, φιλομουσουλμάνο Κολοκοτρώνη, η αναφορά σε ιταλικές ρίζες του Καποδίστρια, συμβάλλουν σε σύγχυση, διότι όλοι αυτοί ήσαν ΕΛΛΗΝΕΣ 100%. Ας μη δίνουμε δε όπλα και τροφή σε εθνομηδενιστικά σενάρια που τόσο της μόδας είναι τα τελευταία χρόνια και λανσάρονται χωρίς αιδώ από τους κονδυλοφόρους της Νέας Τάξης πραγμάτων…

Κωνσταντίνος Δ. Βέρρος
Ιατρός
(http://nestani-verros.blogspot.com)

Δευτέρα 15 Ιουνίου 2009

ΤΟ ΑΡΧΕΙΟ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ "ΝΕΣΤΑΝΗ"

Ανέβηκαν άλλα 30 φύλλα της εφημερίδας!
Μέχρι τώρα υπάρχουν διαθέσιμα ΔΩΡΕΑΝ, τα 90 πρώτα φύλλα, που καλύπτουν τη χρονική περίοδο μέχρι τον Φεβρουάριο του 2003. Επονται κι άλλα.

Δευτέρα 18 Μαΐου 2009

Αρβανίτες και Αρβανίτικα στην Πελοπόννησο

Στο πολύ καλό blog α-εργωδες, βρήκα ένα καταπληκτικό Γερμανικό γλωσσολογικό χάρτη της Πελοπονήσσου του 19ου αιώνα. Λέει μεταξύ άλλων ο ιστολόγος:

..."Με έντονο ρόδινο χρώμα οι περιοχές όπου ομιλούνταν ως κύρια γλώσσα τα αρβανίτικα
Με απαλό ρόδινο οι περιοχές όπου τα αρβανίτικα ομιλούνταν παράλληλα με τα ελληνικά, δηλαδή ήδη βρίσκονταν σε υποχώρηση (μέρος της ανατολικής Λακωνίας στην περιοχή του Γερακίου και του Γέρακα, στα Δολιανά, κ.ά.). Εύκολα παρατηρεί κανείς ότι οι πρώτες περιοχές ταυτίζονται, σχεδόν όλες, με τις περιοχές της Πελοποννήσου όπου ακόμα σήμερα οι γεροντότεροι, είτε μιλούν τα αρβανίτικα, είτε τα ξέρουν, είτε τουλάχιστον τα καταλαβαίνουν (σε ορισμένα χωριά στην Αργολίδα και την Κορινθία τα αρβανίτικα τα καταλαβαίνουν άνετα και νεαρά άτομα).
Με γαλάζιο απεικονίζεται ο χώρος διάδοσης της τσακώνικης διαλέκτου, που στον Μεσαίωνα ήταν σαφώς μεγαλύτερος (μεγάλο μέρος Κορινθίας και Αργολίδας, Ερμιονίδα, Τροιζήνα, Μέθανα, μαζί με Πόρο, Ύδρα, Σπέτσες, περιοχές Άραξου-Κάτω Αχαγιάς και Παναχαϊκού όρους, Σουλιμοχώρια Τριφυλλίας, χωριά Λυκούρια, Δάρας και Αλέα-Μπουγιάτι Αρκαδίας)..."


Τα ΤΣΙΠΙΑΝΑ και η Μαντινεία, βλέπουμε ότι ανήκουν στην πλειοψηφική ζώνη των ομιλούντων Νεοελληνικά.

Δευτέρα 11 Μαΐου 2009

Ο ΣΥΡΙΖΑ ΑΦΙΣΟΚΟΛΛΕΙ ΣΤΗ ΝΕΣΤΑΝΗ. Μερικές σκέψεις ενόψει των Ευροεκλογών...

Προχθές την Κυριακή, έκανα ποδήλατο με τον μικρό μου γιό τον Φίλιππο στο χωριό. Ηταν απόγευμα. 2 αυτοκίνητα σταματούν στον κεντρικό δρόμο και κατεβαίνουν οι επιβάτες και αρχίζουν αφισοκόλληση. Κάνω πιο κοντά να δω και βρίσκω γνωστούς φίλους. Οι άνθρωποι ήρθαν στο χωριό για να μοιράσουν προεκλογικό υλικό του ΣΥΡΙΖΑ ενόψει των επερχόμενων ευροεκλογών. Ηταν μια μικρή ευκαιρία να μιλήσω μαζί τους.

Τους εξέφρασα τις απόψεις μου. Η αλήθεια είναι ότι τις εξέφρασα σε λίγο έντονο τρόπο λόγω συσσωρευμένης αγανάκτησης και πικρίας. Και εξηγώ γιατί: Χρόνια είναι γνωστές οικογενειακώς οι προοδευτικές απόψεις της οικογενείας μου. Προσωπικά θυμάμαι με νοσταλγία την εποχή του ΚΚΕεσ και του μακαρίτη Οθωνα, ένα όμορφο κλίμα στο οποίο δυστυχώς εγω δεν μπορούσα να συμμετέχω φανερά σαν μαθητής της Στρατιωτικής Ιατρικής τότε.. Βλέπετε, η Δεξιά είχε απλωμένα καλά τα πλοκάμια της και στη Σχολή, είχα φάει ουκ ολίγο κυνήγι από παρανοϊκούς "δεξιούς" αλλά και ναζί! Είχα φίλους όμως στον Ρήγα και εκτός από ΠΑΣΟΚ ήμουνα και ψηφοφόρος του ΚΚΕεσ για ένα φεγγάρι (τώρα μπορώ να το εξομολογηθώ!). Ο Λεωνίδας Κύρκος, ήταν τότε κάτι σαν θεός μας θυμάμαι! Ηταν τότε που ο Ρήγας είχε την Ελληνική σημαία στο σήμα του...

Η άποψή μου λοιπόν (που την εξέφρασα στους συντρόφους εκείνους) είναι ότι αν ο ΣΥΡΙΖΑ κάνει κάποιες διορθωτικές κινήσεις, τώρα που ο κόσμος διψάει για τίμιους σοσιαλιστές (πάντα πίστευα ότι ο Ελληνικός λαός στην συντριπτική του πλειοψηφία είναι προοδευτικός), τώρα που ο Γιωργάκης δεν πείθει, τώρα που το ΚΚΕ χάνει το τρένο για άλλη μια φορά με τις σταλινικές του εμμονές και τις γνωστές "ξύλινες" ορολογίες του, τότε θα ανέβαζε το ποσοστό του σε πρωτόγνωρα ύψη! (πολύ ψηλότερα από το περσινό 18% που ας αναρωτηθούν γιατί ξεφούσκωσε).

Ποιές είναι κατά τη γνώμη μου αυτές οι κινήσεις:

1. Αμεση απαλλαγή από τα γελοία γκρουπούσκουλα του ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΥ. Ψευτοσκοπιανοί "οικολόγοι", αριστεριστές, ψιλοαναρχικοί, πουλημένοι "καθηγητές" Πανεπιστημίου και λοποί να απομακρυνθούν άμεσα.

2. Αλλαγή πλεύσης στο Μακεδονικό ζήτημα. Καλό το δικαίωμα της αυτοδιάθεσης, αλλά OXI αναγνώρισή του σε αυτούς που ΚΛΕΒΟΥΝ την ιστορία ενός καλοπροαίρετου γείτονα, OXI όταν ΠΑΣΙΦΑΝΩΣ το Σύνταγμά τους υποκρύπτει αλυτρωτικές διαθέσεις και ΟΧΙ όταν υστερικά εκφράζουν εθνικιστικό λόγο και κάνουν εθνικιστικά καραγκιοζιλίκια (τα ξέρουμε όλοι, μη τα αναφέρω ξανά).

3. Να δηλώσει σαφώς ότι ΝΑΙ ΜΕΝ υπερασπιζόμαστε τα δικαιώματα των ομοφυλοφίλων, φυσικά και είναι συνάνθρωποί μας με ίδια δικαιώματα όπως όλοι, αλλά ΟΧΙ στους γάμους τύπου Τήλου, ΟΧΙ στον βιασμό της φύσης που μας θέλει να αναπαραγόμαστε και να πληθυνόμαστε, ΟΧΙ στην ΑΝΑΓΩΓΗ τους σε ΠΡΟΤΥΠΑ για τα παιδιά μας με τη συνεχή προβολή τους και ΑΠΟΜΟΝΩΣΗ των κάθε είδους "αυτοξεφτιλιζόμενων Βαλλιανάτων". Στο ιατρείο μου εχω αρκετούς ασθενείς οι οποίοι μου δηλώνουν τις ομοφυλοφιλικές τους προτιμήσεις. Πάντα -όταν έχω την ευκαιρία- συζητώ με τους ασθενείς μου και φυσικά και με αυτή την κατηγορία των συνανθρώπων μας. ΚΑΝΕΙΣ δεν συμφωνεί με τον "γάμο" και φυσικά ΚΑΝΕΙΣ δεν θεωρεί ότι εκπροσωπείται από τον κο Βαλλιανάτο. Πρόκειται για σοβαρούς ανθρώπους που απεναντίας ΝΤΡΕΠΟΝΤΑΙ για όσα τραγελαφικά συμβαίνουν και προβάλλονται εν ονόματι της "προάσπισης των δικαιωμάτων των ομοφυλόφιλων" (gay parades κλπ).

4. Να μας κάνει ξεκάθαρη ΠΟΙΑ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ζητάει. Διότι εγώ το μόνο που βλέπω, είναι μια συνεχής (και λανθασμένη στη βάση της) "υπεράσπιση" των ΛΑΘΡΟμεταναστών. Αν είναι δυνατόν, αντι να εναντιωνόμαστε στον ύπουλο ρόλο της διεθνούς συμμορίας που ΕΞΑΘΛΙΩΝΕΙ τους ανθρώπους αυτούς, τους τάζει ψεύτικες ελπίδες και τους στέλνει στην αγκαλιά ξένων ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΤΩΝ κρατών (διαλύοντας ταυτόχρονα και τα εργατικά κινήματα στις χώρες αυτές!), να θέλουμε να τους "κρατήσουμε" όλους εδω, στην "στοργική" αγκαλιά της ψωροκώσταινας! Δεν βλέπετε κύριοι ότι οι δομές μας δεν αντέχουν άλλο; Τα νοσοκομεία έπηξαν (ήταν στραβό το κλήμα, τόφαγε κι ο γάιδαρος), οι συγκοινωνίες φράκαραν, στις πλατείες και τα χωριά μας δεν ακούς πλέον ελληνικές κουβέντες, η φυματίωση και τα άλλα λοιμώδη θερίζουν, στην Τρίπολη ήρθαν και τα μαχαιρώματα, και ΕΜΕΙΣ αγρόν αγοράζουμε... Πρόσφατα είχα πάει στο DUBAI για ένα συνέδριο. Οι Αραβες έχουν κτίσει "παλάτια στην άμμο" στην κυριολεξία βασιζόμενοι σε ορδές εξαθλιωμένων Ινδών και Πακιστανών που δουλεύουν στη χώρα αυτή έναντι του σοκαριστικού ποσού των 100€ το μήνα! Αρχοντες λοιπόν είμαστε οι φτωχοί Ελληνες μπροστά στους ζάμπλουτους εκμεταλλευτές Αραβες...

Οσο ο κόσμος βλέπει την Αριστερά να ασχολείται περισσότερο με τα δικαιώματα των ομοφυλοφίλων και των λαθρομεταναστών ΘΕΤΟΝΤΑΣ ΣΕ ΔΕΥΤΕΡΗ ΜΟΙΡΑ τα δικά του, τόσο η Αριστερά θα καθηλώνεται στο 5% του ΣΥΡΙΖΑ και το 8% του ΚΚΕ...

5. Τέλος, απαιτείται περισσότερος σκεπτικισμός για την "Ενωμένη Ευρώπη" και τον πασιφανή πλέον ρόλο της σαν νεροκουβαλητή της Νέας Τάξης και των ιμπεριαλιστών - δολοφόνων της νεοταξικής ελίτ.

Ξέρω ότι στον ΣΥΡΙΖΑ υπάρχουν και φωνές σαν τη δική μου, ιδιαίτερα μέσα στο λαό. Μπορεί λοιπόν ο ΣΥΡΙΖΑ να τις αφουγκραστεί; Φοβούμαι πως όχι...

ΥΓ. Με πικρία θα αναφέρω και το εξής χαρακτηριστικό. Οταν σε γνωστό συνάδελφο, που ανήκει ενεργά στον ΣΥΡΙΖΑ, "τόλμησα" να αναφέρω τις απόψεις μου για το Σκοπιανό, έσπευσε να με κατακεραυνώσει: "Ε, στρατιωτικός είσαι, άρα συντηρητικός" ! Το είπε κομψά: πάλι καλά που δεν με είπε και φασίστα!

Τετάρτη 6 Μαΐου 2009

Η ιστορική εφημερίδα "ΝΕΣΤΑΝΗ" τώρα σε ψηφιακό αρχείο !!


Με υπερηφάνια σας ανακοινώνω ότι ένα παλιό μου όνειρο, βαίνει στην τελική πραγμάτωσή του: η ψηφιοποίηση των φύλλων της εφημερίδας "Νεστάνη" ολοκληρώνεται στις επόμενες ημέρες. Η ιστορική εφημερίδα -έργο ζωής του πατέρα μου Δημοσθένη Κ. Βέρρου και του Αλέκου Παπαγιάννη- με 22 χρόνια ζωής, έπρεπε με κάποιο τρόπο να "βγεί" στο διαδίκτυο. Ολα τα φύλλα από το πρώτο μέχρι και το προτελευταίο, τα πήρα από το αρχείο του πατέρα μου και τα έδωσα για σκανάρισμα. Δεν φτάνει όμως αυτό. Τα φωτογραφικά αρχεία, θέλουν επεξεργασία (δικιά μου!) και μετατροπή σε pdf. ΗΔΗ, ΤΑ 20 ΠΡΩΤΑ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΦΥΛΛΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΘΕΣΙΜΑ, ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΑ 1 ΙΟΥΝΙΟΥ. Σταδιακά θα ανεβάζω και τα υπόλοιπα, με μια λογική καθυστέρηση (για ευνοήτους λόγους: οικονομικά, συνδρομές κλπ) . Υπολογίζω ότι μέχρι τέλη Ιουνίου, θα έχει ολοκληρωθεί το ανέβασμα και θα είναι διαθέσιμα ΟΛΑ τα φύλλα, εκτός από αυτά των τελευταίων 12-18 μηνών.

Θα ήθελα εδώ, να ευχαριστήσω τον Γιώργο Ρούνη για την πολύτιμη βοήθειά του.

Φυσικά η ευγενής αποστολή της συνδρομής των αναγνωστών της εφημερίδας, δεν μπορεί να σταματήσει, μιας και τα έξοδα της εφημερίδος είναι αρκετά και δεν επιτρέπουν την έκδοσή της χωρίς την βοήθειά σας.

Ηδη, έχω αναρτήσει στην αριστερή σελίδα του blog το frame ΑΡΧΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΟΣ "ΝΕΣΤΑΝΗΣ". Από εκεί, καταλήγετε στο αρχείο, όπου μπορείτε να κατεβάζετε όποιο φύλλο θέλετε. Δυστυχώς δεν βρήκα τρόπο να μπορούν να γίνονται αναζητήσεις στα αρχεία με λέξεις -κλειδιά. Ηταν τεχνικώς αδύνατο. Ομως, έστω κι έτσι, νομίζω ότι είναι πολύ σημαντική η προσπάθεια αυτή, κι αυτό θα το δείξει πιστεύω ο καιρός...
Περιμένω απορίες και σχόλια αν υπάρχουν.

Τετάρτη 29 Απριλίου 2009

Τα νερά στο δρόμο προς Καρυές...





Είπαμε σε παλιότερο post ότι τον δρόμο Νεστάνης -Καρυών Αργολίδος (ξέρετε, το γραφικό ¨Κολοκοτρωνίτσι" του σήριαλ "Καφέ της Χαράς"), τον άνοιξε η ΜΟΜΑ. Ηταν έμπνευση του πατέρα μου Δημοσθένη (Στρατηγού τότε) και έγινε με την δικιά του προσωπική επίβλεψη και τον δικό του μόχθο.
Την επόμενη μέρα του Πάσχα, πήρα ένα φίλο και πήγαμε μια βολτίτσα να θαυμάσουμε τη διαδρομή.
Ηξερα ότι εκεί πάνω βγαίνουν πηγές. Συναντήσαμε τέσσερεις αν θυμάμαι καλά να τρέχουν αρκετό νερό. Και βέβαια, να πηγαίνει ΟΛΟ χαμένο. Αναρωτήθηκα, μήπως σαν Δήμος θα έπρεπε να κάνουμε κάτι γι αυτό, αντί να τρωγόμαστε με την Μητρόπολη; Μήπως μπορούμε να τα βολέψουμε όλα τελικά; Και νερό και εργοστάσιο εμφιάλωσης και νερό στο Μοναστήρι και να ηρεμήσουμε;
Εβγαλα και 3-4 φωτο με το κινητό μου. Ολες από την διαδρομή.. Μάλλον είμαστε για κλάμματα. Μ' ακούς Δήμαρχε;

Τρίτη 21 Απριλίου 2009

ΔΗΜΟΣ ΜΑΝΤΙΝΕΙΑΣ ΚΑΤΑ ΓΟΡΓΟΕΠΗΚΟΟΥ

Διαβάζω στα ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΝΕΑ της 5 Απριλίου 2009:



Η διαμάχη για τα κτήματα και το νερό, καλά κρατεί...
ΟΠΩΣ όλα δείχνουν η δικαστική διαμάχη του Δήμου Μαντινείας και της επιτροπής που διαχειρίζεται τη Μονή Γοργοεπηκόου δεν θα τελειώσει γρήγορα. Πριν δυο εβδομάδες βρέθηκαν στον ανακριτή ο δήμαρχος Μαντινείας Γιώργος Τσαγγούρης και ο πρόεδρος της επιτροπής της μονής π. Γιάννης Σουρλίγκας. Δεν θέλησαν συνέχεια να κάνουν δηλώσεις «μη θέλοντας να ρίξουν λάδι στη φωτιά», όπως είπαν.

ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚ. ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΤΗΣ ΓΟΡΓΟΕΠΗΚΟΟΥ (ΣΗΜ: δηλ. της Mητρόπολης…)

«Αλλοίωση στοιχείων και ύποπτη συναλλαγή...»
Για «αλλοίωση στοιχείων, η οποία υποδηλώνει την ύπαρξη υπόγειων και παράνομων συναλλαγών μεταξύ της υπηρεσίας σας και του Δήμου Μαντινείας, προκειμένου να καλυφθεί ή τουλάχιστον να νομιμοποιηθεί εκ των υστέρων μία παράνομη ενέργεια, η οποία στρέφεται σαφώς εναντίον της μονής». Το έγγραφο - επιστολή της Επιτροπής Διοίκησης της Ιεράς Μο-νής Γοργοεπηκόου φέρει ημερομηνία 23 Φεβρουαρίου και υπογράφεται από τον πρόεδρο της Επιτροπής π. Ιωάννη Σουρλίγκα.
Επιπλέον η επιστολή κοινοποιείται στο υπουργείο Εσωτερικών, το Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης, την Περιφέρεια Πελοποννήσου και τη Νομαρχία Αρκαδίας. Η Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών της Νομαρχίας Αρκαδίας είναι ο αποδέκτης αυτής της καταγγελίας, της Διοικούσας Επιτροπής της Μονής η οποία κατηγορείται «για την αυθαίρετη και παράνομη επέμβαση του Δήμου Μαντινείας, όπως τότε υποπτευόμασταν και όπως εκ των υστέρων αποδείχτηκε, εις την υπ' αριθμόν 62 επαρχιακή οδό προς την Καρυά Αργολίδας.» σύμφωνα με την επιστολή της.
Και συνεχίζει:« Η ανωτέρω παρέμβαση συνίστατο σε εκτεταμένες τομές στο οδόστρωμα με σκοπό την εγκατάσταση αγωγού προς υφαρπαγή του ύδατος της μονής και διοχέτευση αυτού προς άγνωστη κατεύθυνση» Η επιστολή αναλίσκεται στην παράθεση στοιχείων σύμφωνα με τα οποία υπαινίσσεται την αλλοίωση στοιχείων.

«ΥΠΟΚΡΥΠΤΕΤΑΙ ΥΠΟΠΤΟΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗ...»
Για να καταλήξει:« Κατόπιν τούτου ευλόγως διερωτώμεθα, πώς είναι δυνατόν να συμβαίνει τούτο; Πώς είναι ουνατόν έγγραφο με προγενεστέρα ημερομηνία άλλου να έχει μεταγενέστερο αριθμό πρωτοκόλλου; Δεν υποκρύπτει τούτο ύποπτον συναλλαγή; Επίσης εις την ημερομηνίαν της αδείας προς το δήμο υπάρχει εμφανής παρέμβαση διά χειρός. Ποιος ο λόγος της ως άνω παρέμβασης; Επισημαίνουμε τα ανωτέρω και λυπούμεθα βαθύτατα διά τα γενόμενα, γνωστοποιούμε δε ότι θα διεκδικήσουμε προς πάσα κατεύθυνση τα νόμιμα δικαιώματα της μονής, τα οποία άλλωστε εκ της ιδιότητος ημών είμεθα υποχρεωμένοι να διαφυλάξωμεν".

Πέμπτη 12 Μαρτίου 2009

Επιτακτική Ανάγκη το Internet στο Δήμο Μαντινείας

Σχεδόν κάθε Σαββατοκύριακο βρίσκομαι στη Νεστάνη, τις δε γιορτές των Χριστουγέννων, Πάσχα και το καλοκαίρι, πολύ περισσότερο. Είναι επίσης γνωστό ότι το καλοκαίρι γεμίζει η Νεστάνη και τα γύρω χωριά του Δήμου Μαντινείας από συμπατριώτες κατοίκους εξωτερικού. Ολοι εμείς, για τους οποίους το Internet είναι καθημερινό εργαλείο μας, νοιώθουμε ένα μεγάλο αποκλεισμό: Δεν έχουμε πρόσβαση στον έξω κόσμω μέσω του διαδικτύου! Μια απλή PSTN γραμμή, είναι φυσικά αδιανόητο να μας βολέψει. Γραμμές DSL δεν υπάρχουν. Επανειλλημένα έχω ρωτήσει σε Otenet, Forthnet, Tellas... Τίποτα. Δυστυχώς ο Δήμαρχος Τσαγγούρης όταν του είπα για DSL ούτε κατάλαβε τι είναι..

Είναι τραγικό, απαράδεκτο και μεγάλη ντροπή εν έτει 2009 η Νεστάνη, πρωτεύουσα του Δήμου Μαντινείας, να μην έχει πρόσβαση σε γρήγορο Internet!!
Απέχουμε μόλις 13 χιλμ από την Τρίπολη και δεν έχουμε γραμμές DSL!!

Βλέποντας δε εδω τους ξύπνιους δημάρχους να εξασφαλίζουν ασύρματη πρόσβαση στους Δήμους τους, και τον δικό μας να απουσιάζει από τη λίστα, ΑΝΑΡΩΤΙΕΜΑΙ ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ τόσο άχρηστοι.

Ο Δήμαρχος να συνέλθει από τον τεχνολογικό του λήθαργο και να αρχίσει ενέργειες προς την κατεύθυνση αυτή.

Είναι αίτημα πολλών. Ας ευχηθούμε να ξυπνήσει ο Δήμος διότι έχουμε ...σκάσει!

Παρασκευή 6 Φεβρουαρίου 2009

Μια εκπληκτική φωτογραφία της Νεστάνης


Σήμερα βρήκα τυχαία στο internet μια φωτογραφία της Νεστάνης. Ο φωτογράφος, κάποιος Petros, την τιτλοφορεί : "hunting over my Father's land".

Εμεινα έκπληκτος θαυμάζοντάς την για πολλή ώρα. Χώρια που κοιτώντας κι άλλες φωτογραφίες του, διαπίστωσα ότι ο συμπατριώτης μας κάνει σπουδαία δουλειά. Η φωτογραφία αυτή είναι από τις καλύτερες που έχω δεί, αν όχι η καλύτερη!

Δυστυχώς δεν μπόρεσα να βρώ το mail του. Αν με διαβάσει κατα λάθος κάποτε, ας μου στείλει μήνυμα.

Μπορείτε να δείτε τη δουλειά του εδώ.

ΜΠΡΑΒΟ συμπατριώτη, κι ας μη σε γνωρίζω.

Τετάρτη 4 Φεβρουαρίου 2009

Η διεκδίκηση της δημόσιας γής στη Νεστάνη από τη Μητρόπολη



Μαχητικότατοι οι βουλευτές του ΚΚΕ (σε αντίθεση με τους ντόπιους Νεοδημοκράτες και ΠΑΣΟκτζήδες που ποιούν την νήσσαν), συνεχώς επαναφέρουν το θέμα στη Βουλή. Ας ελπίσουμε να γίνει κάτι.

ΔΙΑΒΑΖΩ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΑ "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΝΕΑ":


"Γιατί δεν έγινε η οριοθέτηση των εκτάσεων της περιοχής"

Για τις εκτάσεις χιλιάδων στρεμμάτων που διεκδικεί η Μητρόπολη Μαντινείας και Κυνουρίας στην περιοχή Νεστάνης κάνει λόγο Ερώτηση που κατέθεσαν βουλευτές του ΚΚΕ στις 28 Ιανουαρίου. Συγκεκριμένα η Ερώτηση αναφέρεται στη γνωστή διένεξη των κατοίκων της περιοχής με τη Διοίκηση του Μοναστηριού της Γοργοεπηκόου για την εκμετάλλευση συγκεκριμένης πηγής απο ιδιωτική εταιρεία με τίτλο "Ιερές επιχειρήσεις".

Ερώτηση
Προς τους Υπουργούς Περιβάλλοντος χωροταξίας & Δημοσίων Έργων και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων

Θέμα: Αμφισβήτηση του δημόσιου χαρακτήρα χιλιάδων στρεμμάτων δημόσιας γης του Δ.Δ. Νεστάνης του Δήμου Μαντινείας Νομού Αρκαδίας

Για μεγάλο χρονικό διάστημα οι κάτοικοι του Δ.Δ.Νεστάνης του Δήμου Μαντινείας Νομού Αρκαδίας, είναι αντιμέτωποι με την Μητρόπολη Μαντινείας και Κυνουρίας που διαχειρίζεται τη Μονή Γοργοεπηκόου, όπου διεκδικεί χιλιάδες στρέμματα δημόσιας γης στην περιοχή τους.
Στις διεκδικούμενες εκτάσεις βρίσκεται και πηγή νερού, ζωτικής σημασίας για τους κατοίκους ιδιαίτερα στις σημερινές συνθήκες λειψυδρίας, που η Μητρόπολη θέλει να εμπορευτεί και ήδη έχει ξεκινήσει σχετικές διαδικασίες με ιδιώτες.
Οι εκτάσεις που διεκδικεί η Μητρόπολη Μαντινείας αποτελούν αναμφισβήτητη ιδιοκτησία του Δημοσίου και αναφέρεται ρητώς στην απόφαση 70/1933 του Διοικητικού Δικαστηρίου του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.

Ερωτώνται οι κ. Υπουργοί

- Γιατί μέχρι τώρα το Δημόσιο δεν έχει οριοθετήσει τις εν λόγω εκτάσεις και γιατί δεν πραγματοποιήθηκε από το Δασαρχείο η προγραμματισμένη για τις 6/1/2009 οριοθέτηση.
- Τι θα πράξει στο άμεσο μέλλον για την επίλυση του προβλήματος.

Οι Βουλευτές
Νίκος Καραθανασόπουλος
Διαμάντω Μανωλάκου
Νίκος Μωραίτης
Σπύρος Χαλβατζής

Πέμπτη 29 Ιανουαρίου 2009

ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ - ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΟΝΟΜΑΣΙΑΣ της ΝΕΣΤΑΝΗΣ. Η ΜΕΤΟΝΟΜΑΣΙΑ ΑΠΟ ΤΣΙΠΙΑΝΑ ΣΕ ΝΕΣΤΑΝΗ

Η ονομασία του χωριού ανα τους αιώνες, παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον (Νοστία, Τσιπιανά-1912, Νεστάνη-1927).
Διαβάζουμε στο βιβλίο του Αθ. Παπαγιάννη:


Η αρχική ονομασία της Νεστάνης ήταν Νοστία κατά το Στέφανο Βυζάντιο (1) (6ος αιώνας) που την αναφέρει στό Γεωγραφικό Λεξικό «Εθνικά», και στο «De Urbibus» (Βασιλεία 1568)
«Νοστία κώμη Αρκαδίας: «θεόπομπος τριακοστώ δευτέρω Φιλιππικών έφορος, το έθνικόν, έστανικός έφη ώστε κατ' αύτόν έστανίαν λέγεσθαι. Ή αυτή γαρ τη προτέρα, ώς δήλον εξ άλλων».
(Στεφάνου, Περί πόλεων καί Δήμων Stephanus De Urbibus Veneti Albus 1502 φύλλο 52β στήλη β'. Ο Στέφανος Βυζάντιος ήταν διαπρεπής λόγιος και πολυγραφότατος συγγραφέας (6ος αιώνας μ.Χ.), και γραμματικός των Πρωτοβυζαντινών χρόνων. Ηταν στην ωριμότητα του κατά τα χρόνια του αυτοκράτορα Ίουστίνου (518-527). Συνέγραψε το περίφημο γεωγραφικό λεξικό που επιγράφεται ΕΘΝΙΚΑ και αποτελείται απο εξήντα βιβλία. (Στέφανου περί Πόλεων και Δήμων, Stephanus De Urbibus, Veneti Albus 1502).


Τό κείμενο του Στέφανου Βυζάντιου στό βιβλίο του: ΠΕΡΙ ΠΟΛΕΩΝ. (DE URBIBUS) σελ. 595: «ΝΟΣΤΙΑ, κώμη Αρκαδίας....» και η σημείωση.



Επίσης στο λεξικό Σουΐδα (976-1028 μ.Χ.) αναφέρεται ώς Νοστέα (Λεξικό Ελληνικό καί Λατινικό - Lexico Graece et Latine).

Η ετυμολογία είναι απλή. Προέρχεται η ονομασία Νοστέα - Νοστία - Νεστάνη απο τις λέξεις νοσταλγία, νοσταλγεύω, νόστος, νοστεύω, νόστιμο.

Νοσταλγία είναι η επιθυμία επανόδου στην πατρίδα, ο καημός, ο πόνος της ανάμνησης που προήλθε από τον μισεμό (το ξενίτεμα). Βαρύθυμη ανάμνηση παλαιών καταστάσεων.

«Για να μου γιάνεις τόν καημό καί τόν πικρό μου μισεμό».

Νοσταλγεύω = πονώ, επιθυμώ με πόνο ψυχής νά επιστρέψω στήν πατρίδα.

"Μισεύω καί τά μάτια μου
δακρύζουν λυπημένα πατρίδα μου γλυκεία,
πατρίδα μου γλυκεία - σε πόνεσα βαρεία
Βρυσούλες μέ τα κρύα νερά
καί δροσεροί μου κάμποι"

Μισεύω - μισεμός φεύγω γιά την ξενιτειά. Νοσταλγεύω επιθυμώ μέ συγκίνηση, ψυχική ένταση την επιστροφή.
Νόστος η επάνοδος στην πατρίδα. Το ταξίδι της επανόδου. Νοστεύω = υπάγω, ταξιδεύω, φθάνω, επιστρέφω, εκφεύγω.
Νόστιμος ο σχετικός μέ την επάνοδο στην πατρίδα, αλλά καί ο εύγευστος και ο αρκετά ωραίος.

Ό Ομηρος αναφέρει «νόστιμον ήμαρ» πού σημαίνει ημέρα της επιστροφής, και αυτός που μπορεί να επανέλθει. Αλλά κατά τον Ομηρο και ευχάριστος στη γεύση, γλυκός.
Μετά την ερμηνεία της ονομασίας γραμματικά, με παράθεση συγγραφέων από τα Ομηρικά χρόνια μέχρι τα βυζαντινά και τα νεώτερα αναφερόμαστε συγκεκριμένα στο τοπωνύμιο και στη δημιουργία της νοσταλγίας του νόστου του «νόστιμου» (νόστιμον ημαρ). Έδώ αναφέρεται ο διαρκής και στενός δεσμός της Νεστάνης με την Αρχαία Μαντινεία.

Ώς Νεστάνη τη συναντούμε στά Αρκαδικά του Παυσανία (τό 176 μ.Χ.).

Ή Νεστάνη ήταν η σπουδαιότερη από τις πέντε κώμες πού άποτελούσαν την Αρχαία Μαντινεία και όταν καταστρεφόταν έπανέρχονταν (νόστος) οι κάτοικοι στην αρχική τους κοιτίδα. Άπό το ρήμα "νέομαι» που σημαίνει υπάγω, έρχομαι αναχωρώ, επιστρέφω παράγονται οι παραπάνω λέξεις πού αναφέρθηκαν.

Ό Νεστανιώτης καθηγητής της φιλολογίας Παναγιώτης Χατζής σε επιστολή του για την ετυμολογία του τοπωνυμίου εκφέρει τη γνώμη του:
«Θεωρώ χρέος μου και καθήκον μου έπιτακτικό νά συμπληρώσω τις ερμηνείες που έδωσαν τόσον, ό αείμνηστος Νίκος Ρηγόπουλος, όσο και ό εξαίρετος δικηγόρος καί ιστορικός Αθαν. Παπαγιάννης. Τό τοπωνύμιο Νεστάνη προέρχεται έκ του αρχαίου ρήματος νέομαι=επιστρέφω εις τήν κοιτίδα έξ' ου και η νόστος και εξηγούμαι: ώς γνωστόν η σπουδαιότατη αρχαία πόλις «Μαντινεία» της πατρίδας μας περιεβάλλετο απο τα τείχη, των οποίων αι βάσεις ήσαν λίθινοι τό δέ άνω μέρος αυτών πλινθόκτιστο, συνέκειτο έκ πέντε συνοικισμών εις εκ των οποίων ήτο και ό συνοικισμός της Νεστάνης. Όσάκις ο επιδρομέας ένίκα, ό προς το ανατολικόν μέρος ποταμός, που είναι τώρα το Βαγένι καθώς τον άπέλυον οι βάρβαροι, διέλυε τα πλίθινα τείχη, οί δέ κάτοικοι του συνοικισμού έφευγαν έκ της Μαντινείας και επέστρεφαν εις τήν άρχικήν κοιτίδα. Έξ αύτού πήρε το όνομα Νεστάνη. Ειρήσθω έν παρόδω ότι σπουδαιότατον πρόσωπον της Αρχαίας Μαντινείας ήτο η τροφός παιδαγωγός καί ιέρεια του φιλοσόφου Σωκράτους Διοτίμα». Αθήναι 5/9/1985.


Κλείνω την ανάπτυξη του ετυμολογικού της Νεστάνης, αναφέροντας ότι η έννοια που προέρχεται το τοπωνύμιο είναι πολύ τραγουδισμένη στη λογοτεχνία από αρχαίους ποιητές, από νέους παραδοσιακούς καί από τα δημοτικά μας τραγούδια.
Τά νοσταλγικά τραγούδια μέ τον παλμό του νόστου είναι τα ομορφότερα τα πλαστικότερα και τα παθητικότερα της λαϊκής μούσας. Γιατί μέσα σ' αυτά προβάλλονται χιλίων λογιών λυρικά στοιχεία και ευρήματα πού εκφράζουν τόν πόθο και τη λαχτάρα του νοσταλγού ξενιτευτή. Στους καιρούς μας, έπίσης, η Νεστάνη είναι πολύ συνδεδεμένη με τη νοσταλγία των ξενιτεμένων παιδιών της.


Η ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΤΣΙΠΙΑΝΩΝ ΚΑΙ Η ΜΕΤΟΝΟΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΣΕ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΝΕΣΤΑΝΗΣ

1. Ό Νόμος ΔΝΖ' του 1912. Τα Τσιπιανά ώς Κοινότητα.

Μέ τό Νόμο ΔΝΖ (αριθ. 4075) της 10 Φεβρουαρίου 1912 «Περί συστάσεως Δήμων καί Κοινοτήτων» καταργήθηκαν οι Δήμοι και η χώρα διαιρέθηκε σε Δήμους καί Κοινότητες.
Σύμφωνα με αυτό το Νόμο καταργήθηκαν: τό Β. Διάταγμα της 27 Δεκεμβρίου 1833 «περί συστάσεως των Δήμων» καί οι Νόμοι Η' της 19ης Νοεμβρίου 1864, ΚΘ της 31ης Ιανουαρίου 1804 και τα εκδιδόμενα Β. Διατάγματα για τήν έκτέλεση αυτών καθώς και κάθε διάταξη που είναι αντίθετη στον αναφερόμενο Νόμο.
Κατά το Νόμο αυτό «Περί συστάσεως Δήμων καί Κοινοτήτων»
Αρθρ. 1ον. Δήμος είναι: α) αι πρωτεύουσαι τιών Νομών, β) αι πόλεις αι έχουσαι άνω των 10.000 κατοίκων.
Αρθρ. 2ον. Πας νόμιμος συνοικισμός εχων υπέρ τους 300 κατοίκους και σχολείον στοιχειώδους έκπαιδεύσεως, αποτελεί ιδίαν κοινότητα.

Τα Τσιπιανά έγιναν κοινότητα καθώς και τα άλλα 6 (έξι) χωριά τού Δήμου Μαντινείας αποτέλεσαν το καθένα ιδιαίτερη κοινότητα.

Ή κοινότητα Τσιπιανών πού ήταν κεφαλοχώρι της έπαρχίας Μαντινείας αναγνωρίσθηκε ώς κοινότητα την 18.8.1912, μέ Β. Διάταγμα (Φ Ε.Κ. Α 252/1912).
Έδρα Τσιπιανά. Συνοικισμοί που άποτέλεσαν αρχικά τήν κοινότητα Τσιπιανά, Μηλιά, Μονή Γοργοεπηκόου.
Ό τελευταίος Δήμαρχος του Δήμου Μαντινείας ήταν ό Ν. Δούρος, δικηγόρος από τό Κακούρι (Αρτεμίσιο, έκ μητέρας Τσιπιανίτισας). (Ο Ν. Δούρος χάραξε το δρόμο Νεστάνης - Μηλιάς και επισκεύασε τους δύο δρόμους, τον ένα του Σχολείου και τον άλλο του Μοναστηριού (Νεστάνης-Μονής)
Γραμματέας ο Βασ. Παζιωτόπουλος.
Πρώτος Πρόεδρος της Κοινότητας Τσιπανών «εξελέγη ο Ιωάννης Ρηγόπουλος, συνταξιούχος δάσκαλος», (Γορτυνία 27.4.1914, φ. φύλ. 577)
Στου Κάψια ό πρώτος Πρόεδρος πού εκλέχθηκε ήταν ό Ιωάννης Καπόγιαννης καί στο Κακούρι ο Κοτσιάνης, μέ προγονική ρίζα από τα Κότσανα της Μικρασίας..

2. Ή μετονομασία σε Νεστάνη.
Τό 1924- μέ εισήγηση του Κωστή Ρεβελιώτη, απεφάσισε το Κοινοτικό Συμβούλιο γιά τη μετονομασία. Συντάχθηκε πράξη περί της μετονομασίας.

Τό 1927 μετονομάσθηκαν τα Τσιπιανά σε Νεστάνη παίρνοντας το όνομα της Αρχαίας Νεστάνης (Νοστίας ή Νοστέας).

Το Διάταγμα της μετονομασίας, δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως της 30ης Αυγούστου 1927 (ΦΕΚ 179 τ. Α', σ. 1255 - 1262):

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
Έχοντες υπ' όψιν τά άρθρα 1 και 5 του από 17 Σεπτεμβρίου 1926, Ν.Α περί μετονομασίας συνοικισμών, πόλεων ή κωμών», προτάσει του επί των Εσωτερικών Υπουργού στηριζομένη, εις γνωμοδότησιν της Επιτροπείας των Τοπωνυμιών της 'Ελλάδος, εγκρίναμε ίνα αι κάτωθι κοινότητες και σννοικισμοί αυτών μετονομασθώσιν ώς έξής:
Έν τω Νομώ Αρκαδίας, έν τη επαρχία Μαντινείας:
327) Ή κοινότης Τσιπιανών, μετονομάζεται εις «Κοινότητα Νεστάνης και ο ομώνυμος αύτή συνοικισμός Τσιπιανά εiς «Νεστάνη (σ. 1261 στ. β'.)